جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

یک سوزن به مردم؛ یک جوالدوز به نامزد‌های انتخاباتی!

  • کد خبر: ۲۱۲۲۰۴
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
یک سوزن به مردم؛ یک جوالدوز به نامزد‌های انتخاباتی!
همین چند روز پیش بود که خبر کلاهبرداری یک شرکت فروش گوشی آیفون با قیمت ۲۰ میلیون تومان و تبلیغات گسترده سلبریتی‌ها برای این شرکت، و انگشت اتهامی که به سوی سلبریتی‌ها روانه شد، سر زبان‌ها افتاد.

سال گذشته نیز در پی اغتشاشات سراسری در کشور، سلبریتی‌ها نقش موثری ایفا کردند؛ از همراه شدن با جریان اغتشاشات گرفته تا دیدار با خانواده شهدای این جریان و درخواست عفو برای قاتلین آن ها.

حضور سلبریتی‌ها در ایران برخلاف سلبریتی‌ها در کشور‌های دیگر به خصوص کشور‌های اروپایی و آمریکایی، صرفا به فعالیت‌های هنری و ورزشی خود ختم نمی‌شود.

کمتر کسی است که حمایت چهره‌های ورزشی، هنری و بازیگران در انتخابات‌های ریاست جمهوری دوره‌های قبل از نامزد‌های انتخاباتی را به یاد نداشته باشد.

اما حمایت چهره‌های سلبریتی دیگر کشور‌ها از جریانات مهم جوامع خود به چه شکل است؟

چهره‌های هنری و ورزشی در دیگر کشور‌ها اغلب به جریانات و جناح‌های مختلف سیاسی و اجتماعی ورود پیدا نمی‌کنند یا اگر ورود داشته باشند به کلیت ماجرا ورود می‌کنند، چرا که قوانین دولتی سختگیرانه‌ای از این منظر متوجه آنان می‌شود.

آنان اغلب در انتخابات‌ها بدون توجه به نامزدی خاص، به مشارکت در انتخابات به نفع دولت‌ها ظهور و بروز می‌کنند. به عنوان مثال جولیا رابرتز بازیگر پرطرفدار و محبوب آمریکایی و برنده اسکار، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش که در آن تمام لباسش با شعار رأی بده پر شده بود، رأی دادن را تبلیغ کرد.

از طرف دیگر اگر آنان در مناسبات سیاسی و اجتماعی نیز دست از پا خطا کنند همچون مردم عادی کشورشان مجازات می‌شوند. برای مثال آمریکا به عنوان مهد آزادی بیان، با سلبریتی‌های معترض بار‌ها برخورد جدی داشته است.

«محمدعلی کلی بوکسور معروف و قهرمان جهان» چندین مرتبه بازداشت و بازپس گیری لقب‌های قهرمانی آمریکایی، به دلیل اعتراضات بشردوستانه علیه جنگ ویتنام «مارک روفالو بازیگر مطرح هالک» بازداشت‌های مختلف به دلایل اعتراض به سوخت فسیلی، اعتراضات علیه شرکت‌های نفتی، اعتراضات نسبت به سیاست‌های ترامپ و اعتراضات نسبت به وقایع فلسطین «جورج کلونی» یکی از سلبریتی‌هایی است که در اعتراضات بشردوستانه شرکت می‌کند و بار‌ها توسط پلیس دستگیر شده است. سال ۲۰۱۲ جورج کلونی با پدرش در بین تظاهرات کننده‌ها دستگیر شد.

با این حال در جامعه ما که سلبریتی‌ها حتی با وجود تبلیغات غلط، چندان در مظان اتهام قرار نمی‌گیرند، حضور و حمایت آنان از جریان انتخابات می‌تواند معامله‌ای دو سر بُرد برای خود و جامعه و حمایت آنان از نامزدی خاص می‌تواند معامله‌ای دو سر باخت برای مردم و نامزد‌ها باشد.

نامزد‌های انتخاباتی باید هوشیار باشند که با حمایت تعدادی از سلبریتی‌ها از آنان، خود را برنده انتخابات در پی اقبال عمومی ندانند و مردم نیز باید بدانند سلبریتی‌ها نیز همچون هر فرد معمولی امکان خطا و اشتباه دارند و با طناب پوسیده آنان با چاه عمیق پشیمانی فرو نروند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->